بازداشت لیلا دلیما سناتور منتقد «رودریگو دوترته » رئیس جمهور فیلیپین

Text Size

لیلا دلیما، سناتور فیلیپینی و از چهره های منتقد رئیس جمهوری این کشور به دلیل اتهاماتی مرتبط با قاچاق موادمخدر بازداشت و به زندان منتقل شد.

رئیس پارلمان فیلیپین از این بازداشت به عنوان «پیروزی در مبارزه با موادمخدر» یاد کرده و سناتور متهم این اقدام قضایی را «انتقام گیری سیاسی» خوانده است.

خانم دلیما به خبرنگاران گفت: «همان طور که همیشه گفته ام و اکنون هم تکرار می کنم، من بیگناه ام و همه آنچه گفته می شود دروغ است. اتهامات علیه من درباره نفع از قاچاق مواد مخدر و دریافت پول از بابت و همین طور حمایت از محکومان جرایم موادمخدر، همه دروغ است.»

وی سال گذشته یک گروه تحقیق و تفحص را درباره ادعای یک سلسله قتل در سنا رهبری کرد. این کشتار که در دوره راه اندازی کمپین مبارزه با موادمخدر صورت گرفته است.

این سناتور رودریگو دوترته، رئیس جمهوری را به دیکتاتوری متهم کرده است و هوادارانش نگران جان و امنیت وی هستند. دیوناردو کارلوس، سخنگوی پلیس فیلیپین می گوید: «بی شک با همراهی فرمانده پلیس و سازمان های تحقیق و کشف جرایم کیفری از امنیت وی در زندان اطمینان حاصل خواهیم کرد.»

این متهم دو روز پیش از بازداشت، رئیس جمهوری را «قاتل سریالی جامعه ستیز» که «افکاری جنایتکارانه» دارد نامیده بود. خانم دلیما که در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ میلادی وزارت دادگستری را عهده دار بوده، متهم به دریافت معادل ۹۹ هزار و ۸۵۰ دلار از یک مقام دولتی زندانی است.

 

منبع : ایرونیوز

 

 

۰۱٫۰۲٫۲۰۱۷ – عفو بین الملل پلیس فیلیپین را به جنایت علیه بشریت متهم کرد:

 

سازمان عفو بین الملل پلیس فیلیپین را متهم کرده است که به طور «گسترده، عمدی و سیستماتیک» مجرمان و معتادان به مواد مخدر را به قتل می رساند.

این دیده بان حقوق بشر، در تازه ترین گزارش خود از جنگ دولت فیلیپین با مواد مخدر٬ هشدار داده است که روش پلیس فیلیپین به مثابه جنایت علیه بشریت است.

ویلنور پاپا٬ سخنگوی عفو بین الملل در این کشور گفت: «یک افسر پلیس این نکته را تصدیق کرد که پاداشی برابر با ۱۵۰ تا ۲۷۰ یورو برای کشتن هر معتاد به مواد مخدر تعیین شده است و اگر در جریان عملیات هیچ معتادی به قتل نرسد پاداشی هم در کار نخواهد بود.»

رودریگو دوترته٬ رئیس جمهوری جنجالی فیلیپین که تابستان گذشته به قدرت رسید به مردم کشورش وعده داده که مساله مواد مخدر و فساد در این کشور را حل و فصل خواهد کرد و ۳ میلیون معتاد این کشور را از بین خواهد برد.

از آن زمان  براساس آمار رسمی پلیس ۲ هزار و ۵۵۱ تن در «جنگ با مواد مخدر» به قتل رسیده اند. این در حالی است که بر اساس همین آمار نزدیک به ۴ هزار تن دیگر در شرایط غیرقابل توضیح، کشته شده اند.

 

منبع : ایرونیوز

 

 

۰۵٫۰۲٫۲۰۱۷  – کلیسای کاتولیک فیلیپین شیوه مقابله رئیس جمهوری با مواد مخدر را به شدت محکوم کرد:

رهبری کلیسای کاتولیک فیلیپین  با انتقاد از آنچه موجب شکل گیری «حاکمیت وحشت» در میان ضعفا خوانده برنامه دوترته در زمینه مبارزه با مواد مخدر را محکوم کرد و اعلام کرد که کشتن مردم راهی برای مقابله با قاچاق مواد مخدر نیست.

عالی ترین مقام کلیسای کاتولیک فیلیپین کشتن مردم بی گناهی که هیچ دخالتی در قاچاق مواد مخدر ندارند را غیرقانونی دانست و عنوان کرد افرادی که مردم بیگناه را می کشند مجازات نمی شوند.

کشیش این کلیسا نامه اسقف اعظم کلیسای کاتولیک فیلیپین را قرائت کرد. در نامه چنین آمده بود: «وحشت ایجاد شده در میان مردم فقیر و بیچاره مایه نگرانی است. بسیاری از افرادی که کشته شده اند ارتباطی با مواد مخدر نداشته اند. آنهایی که مردم عادی را کشتند به این موضوع توجهی نداشته اند. و بی تفاوتی موجود نسبت به اشتباهاتی که رخ داده بیش از همه موجب نگرانیست.»

رئیس جمهور فیلیپین همانطور که در جریان کارزار انتخاباتی اش وعده داده بود از ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، یعنی هفت ماه پیش عملیات گسترده ای را برای مقابله با قاچاق مواد مخدر آغاز کرد. در این عملیات بیش از۷۶۰۰ تن کشته شدند که ۲۵۰۰ نفر از آنها افراد عادی بودند و ارتباطی با مواد مخدر نداشتند.

منبع : ایرونیوز

 

 

 

 

 

 

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با فدراسیون عصر آنارشیسم

Federation of Anarchism Era Social Media Pages



۱- آدرس تماس با ما 
asranarshism@protonmail.com
info@asranarshism.com
۲- عصر آنارشیسم در اینستاگرام
۳- عصر آنارشیسم در تلگرام
۴- عصر آنارشیسم در توئیتر
۵ – فیسبوک عصر آنارشیسم
۶ – فیسبوک بلوک سیاه ایران
۷ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidarity with the Rojava
۸ – فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی
۹ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران
۱۰- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی
۱۱ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان
۱۲ – فیسبوک هنرمندان آنارشیست
۱۳ – فیسبوک دانشجویان آنارشیست
۱۴ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک
۱۵ – فیسبوک آنتی فاشیست
۱۶- تلگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۷ – اینستاگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۸- تلگرام آنارشیستهای شیراز
۱۹ – تلگرام ” جوانان آنارشیست ”
۲۰ - تلگرام آنارشیستهای تهران
۲۱ – اینستاگرام جوانان آنارشیست
۲۲ – گروه تلگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۳ –  توییتر اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران - The Anarchists Union of Afghanistan and Iran
۲۴ – فیسبوک اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۵ – اینستاگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۶ – کانال تلگرام خودسازماندهی مطالب گروه اتحاديه آنارشیست‌های افغانستان و ايران
۲۷ – گروه تلگرام خودساماندهی مطالب گروه اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۸– اینستاگرام آنارشیستهای بوکان - ئانارکیستە کانی بۆکان
۲۹- کانال تلگرام کتابخانه شورشی
۳۰- کانال تلگرام ریتم آنارشی
۳۱- تلگرام آنارشیستهای اراک
۳۲- تلگرام قیام مردمی
۳۳- ماستودون عصرآنارشیسم
۳۴- فیسبوک آنارشیست‌های مزار شریف
۳۵- فیسبوک آنارشیست‌های کابل