آیا پشت قتل نوجوانان اسرائیلی داعش یا حماس قرار دارد و پشت قتل نوجوان فلسطینی داعش یا یهودیان افراطی ؟

نظام جلالی

Text Size

آنطور که در خبرها آمده  “اجساد سه نوجوان اسرائیلی ربوده شده پس از گذشت ۱۸ روز از ناپدید شدن آنها در در فاصله شهرهای الخلیل و حلحول در کرانه باختری  پیدا شد.اجساد این سه نفر را در گودالی در نزدیکی شهر حلحول، شمال الخلیل یافتند.

نفتالی فرنکل و گیلعاد شعار (هر دو ۱۶ ساله) و ایال یفراخ ۱۹ ساله در حین بازگشت به خانه ناپدید شده بودند . روز دوازدهم ژوئن در نزدیکی یکی از شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری ربوده شدند. دولت اسرائیل، دو تن از وابستگان به سازمان سیاسی-نظامی حماس را متهم به این آدم ربایی کرد.

مقامات اسرائیل حماس را مسئول کشته شدن این سه نوجوان دانسته اند اما حماس هرگونه دخالت در کشتار این سه نوجوان را رد کرده است.

رسانه های اسرائیلی مکالمه تلفنی را منتشر کردند که گفته می شود آخرین تماس صورت گرفته از سوی یکی از سه نوجوان ربوده و کشته شده اسرائیلی با یک مرکز پلیس بوده است.

در بخشی از این مکالمه که به مدت بیش از دو دقیقه به طول انجامیده، یکی از این نوجوانان ربوده شده، از طریق تلفن همراهش با پلیس تماس گرفته و می گوید که آنها توسط سرنشینان خودرویی در نزدیکی کرانه باختری ربوده شده اند.

پس از این که راننده خودرو متوجه این تماس می شود، صداهای مبهمی همچون صدای فریاد و چند بار شلیک گلوله به گوش می رسد و فردی به زبان عربی صحبت می کند.

پلیس اسرائیل بر این باور است که ربایندگان پس از آنکه متوجه تماس این نوجوانان با پلیس شده اند، اقدام به کشتن آنها کرده اند.

پلیس دلیل تاخیر در یافتن این تماس اضطراری را خطای اپراتور در مرکز پلیس عنوان کرده است. چرا که فرد پاسخ دهنده گمان برده است که گروهی قصد شوخی و دست انداختن او را داشته اند.

همچنین پلیس اسرائیل  کمتر از یک روز پس از برپایی مراسم تدفین سه دانش آموز علوم یهود از کشف جسد یک نوجوان عرب در منطقه ای جنگلی در بیت المقدس خبر داد. به گفته شاهدان عینی، نوجوانی فلسطینی در بیرون از فروشگاهی در شعفاط‎ واقع در شرق بیت المقدس به زور به درون یک خودرو هدایت شده است.

به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس  صدها جوان افراطی یهودی در بیت‌المقدس تجمع کرده و خواهان انتقام گرفتن از فلسطینیان شده بودند.

تا اول یونی اسرائیل بیش از سی حمله هوایی علیه اهداف مرتبط با گروه‌های پیکارجوی ساکن غزه انجام داد. این گروه‌ها پیشتر ۱۸ راکت به سوی اسرائیل شلیک کرده بودند.

شین بت، سازمان امنیت داخلی اسرائیل دو عضو حماس را به عنوان مظنونان قتل این سه نوجوان معرفی می کند. ارتش اسرائیل به خانه‌ این دو مرد حمله کرده و یک شاهد عینی گفته است که خانه یکی از مظنونان نابود شده است.در حمله ارتش اسرائیل  یک عضو حماس به همراه برادرزاده هفت ساله اش کشته شدند.

از زمان گم شدن نوجوانان اسرائیلی، نزدیک به ۴۰۰ فلسطینی بازداشت شده‌ و پنج فلسطینی نیز توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده‌اند.

عباس زکی، یکی از سخنگویان فتح در مورد چرایی این اتفاق گفت : «دلیل این موضوع را باید ضعف یا اشتباه سیستم امنیتی اسرائیل دانست برای اینکه افراد مفقود شده در منطقه «سی» که کاملا تحت کنترل اسرائیلی هاست ناپدید شده اند، منطقه استراتژیکی که پایگاههای نظامی اسرائیلی را در خود جای داده است.»

 

در ماجرای کشته شدن 3 نوجوان اسرائیلی می توان انگشت اتهام را با توجه به اخبار بسوی حماس یا حتی بخشی از نیروهای امنیتی اسرائیل گرفت یا دیگر نیروهای درگیر در جنگ بین اسرائیل و فلسطین ولی فرضیه ای را نیز باید مد نظر قرار داد و آن امکان دخالت داعش هم در کشتن 3 نوجوان اسرائیلی و هم کشتن نوجوان فلسطینی است. به واقع کشتن 3 نوجوان برای حماس چه دستاورد سیاسی را می تواند به همراه داشته باشد ؟ و یا فرضیه دخالت احتمالی داعش بر چه مبنائی استوار است ؟

ابوبکر البغدادی تروریست رهبر داعش که اینک خود را خلیفه مسلمانان جهان معرفی می کند و رقیب سیاسی ,مذهبی علی خامنه ای تروریست و مدعی رهبری جهان اسلام از فهرست بلندی از کشورهایی که به گفته او حقوق مسلمانان را نقض می کنند – از جمله جمهوری آفریقای مرکزی و میانمار (برمه) – نام برد و گفت: «به خدا انتقام خواهیم گرفت! حتی اگر طول بکشد، انتقام خواهیم گرفت.»

گروه اسلامگرای تروریستی داعش ” قلمرو خود را محدود به عراق نمی داند و علاوه بر سوریه، اردن و لبنان که بارها این کشورها را تهدید به حمله و جنگ کرده، محدودۀ جغرافیایی «خلافت» خود را تا مدیترانه و حتی مصر و نزدیکی مرزهای ایران تعریف کرده است. می توان گفت که داعش به دنبال خلافتی بدون مرز است و از مسلمانان جهان خواسته است با ابوبکر بغدادی بیعت کنند و به خلافت وی بپیوندند.”

پاینوشت : همین الان مشغول گشتن اطلاعات بیشتری در زمینه داعش بودم چراکه در خبری قبلا خوانده بودم که داعش به اسرائیل و فلسطین نیز نظر دارد به عنوان بخشی از خلافت اسلامی تروریستی خود که ناگهان به خبری برخوردم (مبنی بر اینکه : “ در این میان، گزارش شده که شاخه داعش در فلسطین و کرانه باختری در بیانیه ای که در فضای مجازی منتشر شده است، مسئولیت این آدم ربایی را به عهده گرفته است. صحت و سقم این بیانیه هنوز تایید نشده است.”) که ظن و گمان من را در دست داشتن داعش نه تنها در کشتن 3 نوجوان اسرائیلی بلکه در کشتن نوجوان فلسطینی نیز تقویت می کند چراکه درگیری بیشتر بین اسرائیل و فلسطین زمینه های حضور نظامی را برای داعش می تواند در آن منطقه نیز فراهم کند.

 

 

 

 

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با فدراسیون عصر آنارشیسم

Federation of Anarchism Era Social Media Pages



۱- آدرس تماس با ما 
asranarshism@protonmail.com
info@asranarshism.com
۲- عصر آنارشیسم در اینستاگرام
۳- عصر آنارشیسم در تلگرام
۴- عصر آنارشیسم در توئیتر
۵ – فیسبوک عصر آنارشیسم
۶ – فیسبوک بلوک سیاه ایران
۷ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidarity with the Rojava
۸ – فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی
۹ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران
۱۰- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی
۱۱ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان
۱۲ – فیسبوک هنرمندان آنارشیست
۱۳ – فیسبوک دانشجویان آنارشیست
۱۴ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک
۱۵ – فیسبوک آنتی فاشیست
۱۶- تلگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۷ – اینستاگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۸- تلگرام آنارشیستهای شیراز
۱۹ – تلگرام ” جوانان آنارشیست ”
۲۰ - تلگرام آنارشیستهای تهران
۲۱ – اینستاگرام جوانان آنارشیست
۲۲ – گروه تلگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۳ –  توییتر اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران - The Anarchists Union of Afghanistan and Iran
۲۴ – فیسبوک اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۵ – اینستاگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۶ – کانال تلگرام خودسازماندهی مطالب گروه اتحاديه آنارشیست‌های افغانستان و ايران
۲۷ – گروه تلگرام خودساماندهی مطالب گروه اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۸– اینستاگرام آنارشیستهای بوکان - ئانارکیستە کانی بۆکان
۲۹- کانال تلگرام کتابخانه شورشی
۳۰- کانال تلگرام ریتم آنارشی
۳۱- تلگرام آنارشیستهای اراک
۳۲- تلگرام قیام مردمی
۳۳- ماستودون عصرآنارشیسم
۳۴- فیسبوک آنارشیست‌های مزار شریف
۳۵- فیسبوک آنارشیست‌های کابل