در انتخابات ۲۴ سپتامبر حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان در نظر سنجی ها در مقام سومین حزب بزرگ

Text Size

چهار هفته مانده به انتخابات سراسری پارلمانی (فدرال) و انتخاب صدر اعظم آلمان در ۲۴ سپتامبر (دوم مهر) ، که نتیجه آخرین نظرسنجی که به چاپ رسیده است ، حاکی از آن است که حزب دمکرات مسیحی مرکل و حزب خواهرخوانده آن ‘سوسیال مسیحی’ در ایالت بایرن، (۳۸) درصد است.

حزب سوسیال دمکرات (۲۲) درصد آراء پرسش شوندگان را کسب کرده است.

در نظرسنجی جدید، میزان حمایت از حزب راست افراطی و پوپولیست ‘آلترناتیو برای آلمان’ (AfD) نیز ۱۰ درصد اعلام شده است.

حزب ‘سبز ‘ ها طرفدار محیط زیست (۸) درصد و همچنین حزب چپ  ‘لینکه’ (۹) درصد و حزب دموکرات های آزاد ، متحد همیشگی حزب دمکرات مسیحی نیز ( ۹ ) درصد است که به منظور ایجاد یک دولت ائتلافی امکان ائتلاف حزب مرکل با دموکرات های آزاد نیست چون رای ۲ حزب ۴۷ درصد بیشتر نخواهد بود مگر اینکه حزب سبزها نیز به آنها بپیوندد که جمعا ۵۵ درصد رای خواهند داشت یا دولت ائتلاف از ۲ حزب بزرگتر یعنی حزب مرکل و سوسیال دموکرات باری دیگر تشکیل شود که ائتلاف ۲ حزب بزرگتر از همه محتمل تر  است و ۶۰ درصد رای خواهند داشت و رای بالای ۵۰ درصد برای تشکیل دولت ائتلافی کافی است.

ضمنا باید در نظر داشت که اردوغان از ۱ میلیون رای دهنده ترک در آلمان که عمدا پیرو او هستند خواسته که به دشمنان ترکیه یعنی حزب مرکل و سوسیال دموکرات و سبزها رای ندهند و به احزاب دیگر حتی کوچک رای دهند و از طرفی دیگر قلع و قمع چپ رادیکال و سانسور کردن سایت اینترنتی آنها «ایندی مدیا» از دیروز باعث خواهد شد که طرفداران این جریان چنانچه در انتخابات بخشی از آنها شرکت کنند به احزابی رای دهند که در این سرکوب شریک نبوده و همراهی نکرده باشند ( اگر چه چپ رادیکال بخشی همیشه اصلا در انتخابات شرکت نمی کنند و بخشی دیگر هم اگر شرکت کنند مثل همیشه به احزاب کوچک رادیکال رای دهند که قادر به آوردند جداقل ۵ درصد رای هم نیستند ) ولی به هر حال این ۲ گروه نقش چندانی در تغییر جدی نتیجه انتخابات نخواهند داشت.

 

به گزارش دویچه وله : در احزابی مانند “آ اف د” (AfD) با سیاست های بارز خارجی ستیزی، کم تر فرد خارجی می تواند عضو این احزاب شود. اما این موضوع درباره لاله حاجی محمد ولی صادق نیست. او نه تنها عضو این گروه، بلکه سومین نفر در فهرست نامزدهای آن برای انتخابات پارلمانی آلمان است که در ماه سپتامبر برگزار می شود. گفته می شود که این سیاستمدار ایرانی در سخنرانی خود در ماه ژوئن ۲۰۱۷ در کنگره این حزب، اسلام را پدیده ای “بدتر از طاعون” دانسته و گفته است که “مسلمان ها هر روز پرقدرت تر می شوند و بخش های بزرگ تری از آلمان را تصرف می کنند.”

بنا بر گزارشی از روزنامه زاربروکن دادستان این شهر به خاطر این سخنان که آن ها را “اسلام ستیزانه و آشوب برانگیز” دانسته، در حال تحقیق است. به عبارت دیگر دادستانی زاربروکن مشغول بررسی این ظن اولیه است که آیا سخنانی که به خانم حاجی محمدولی نسبت داده شده اند، تا چه اندازه علیه جوامع مذهبی و انجمن های ایدئولوژیک و هم چنین تنش زاست.

لاله حاجی محمدولی اهل تهران است. او در سال ۱۹۸۶ ( متولد ۱۹۷۲  ) از جمهوری اسلامی گریخت و به آلمان آمد. هنوز روشن نیست که این زن ایرانی که در سال ۱۹۸۸ به آلمان پناهنده شده است، تا چه اندازه با سخنانی که به او نسبت داده می شود، می تواند به دردسر بیفتد. اما روزنامه زاربروکن هم چنین نوشته است که کریستیان ویرت، کاندیدای اول “آ اف د” تلاش کرده است با این سخنان فاصله بگیرد و تاکنون موضعی در این باره نگرفته است.

لاله حاجی محمدولی تنها کسی نیست در مظان اتهام قرار گرفته است. تحقیقات علیه یک زن سیاستمدار دیگر این گروه نیز در جریان است که به گزارش رادیوی زاربروکن در صفحه فیسبوک خود جملاتی درباره غرق شدن قایق های پناهندگان در دریای مدیترانه پست کرده، که سپس آن ها را پاک کرده است.

رادیو زاربروکن این جملات را از این سیاستمدار “آ اف د” نقل کرده است: «بهتر است قایق را با همه سرنشینانش غرق کنند. بله، من این را جدی می گویم. من نه علاقه ای به گروه های جنایتکار قاچاقچی دارم و نه به مشتریان شان که در این کشور مانند انسان های عصر حجر رفتار می کنند.»

دادستان زاربروکن گفته است که تحقیقات در این باره چند روزی طول می کشد و آن گاه روشن می شود که آیا شکایتی از این دو سیاستمدار آ اف د خواهد شد یا نه.

پلاکاردهای حزب “آلترناتیوی برای آلمان” (AfD) در قیاس با سایر احزاب بیشتر جنجالی و مناقشه برانگیزند. مثل این پلاکارد که بر روی آن نوشته شده: «برقع؟ ما خواستار بیکینی هستیم.» شعارهای حزب پوپولیستی و راستگرای AfD بیشتر پیرامون تناقضات فرهنگی و مرزبندی با مسلمانان و اسلام دور می زند.

دویچه وله در مطلبی به تاریخ ۰۹٫۰۹٫۲۰۱۵ می نویسد :

راه‌کارهای ضد سیاست پناه‌جویی “آلترناتیو برای آلمان”

در برنامه‌ی AfD به عنوان مثال آمده است که درخواست‌های پناهندگی باید در خارج از آلمان تسلیم دفاتر یا کنسولگری‌های آلمان در کشوری که متقاضی در آن زندگی می‌کند، صورت گیرد. کارشناسان حقوقی ولی می‌گویند که انتقال محل ارائه‌ی تقاضای پناهندگی به خارج از مرزهای آلمان، مغایر بند A از اصل ۱۶قانون اساسی این کشور است که می‌گوید: «کسانی که از نظر سیاسی تحت تعقیب قرار می‌گیرند، از حق پناهندگی برخوردار می‌شوند.» به نظر این کارشناسان،‌ در صورت رعایت پیشنهاد AfD پناه‌جویانی که خود را به آلمان می‌رسانند یا در این کشور به‌سر می‌برند، از استفاده از این حق، محروم می‌مانند.

البته این راه‌کار که اصولا قابل اجرا نیست، تازگی هم ندارد: بارها از سوی جناح‌‌های سیاسی گوناگون پیشنهاد شده که در برخی از کشورها “ایستگاه‌های هات سپات” یا “پست‌های دریافت درخواست پناهندگی” در این و آن کشور ایجاد شود تا از ابتدا از ورود پناه‌جویان به آلمان جلوگیری به عمل آید.

رد تقاضای بی‌شناسامه‌ها

یکی دیگر از راه‌کارهای AfD، رد تقاضاهایی است که بدون برگه‌ی شناسایی ارائه می‌شوند. بنا به پیشنهاد این حزب، باید درخواست‌هایی که فاقد مدرک هویت متقاضی است، از ابتدا مورد رسیدگی قرار نگیرد و “ناوارد” تشخیص داده شود.

به نظر کارشناسان، این امر با اصل “برخورداری از حق رسیدگی به تقاضاهای پناهندگی بر مبنای شرایط شخصی متقاضی” که در قانون درج شده مغایر است. این امر به‌ویژه شمار زیادی از آوارگان و پناه‌جویان جنگی سوریه و عراق را که بدون مدارک لازم مجبور به ترک زادگاه خود شده‌اند، از حق ارائه‌ی درخواست پناهندگی محروم می‌کند.

خودداری از انجام وظیفه‌ی تامین هزینه

راه‌کار دیگری که حزب “آلترناتیو برای آلمان” مطرح می‌کند به تامین هزینه‌های رسیدگی به تقاضای پناهندگی برمی‌گردد. بر این اساس «کشوری که نقطه‌ی عزیمت پناه‌جویان به آلمان است، باید عهده‌دار مخارج لازم مربوط به امور پناهندگی پناه‌جو باشد.» کارشناسان ولی می‌گویند که این کشورها، اصولا از امکانات اقتصادی و مالی‌ای برخوردار نیستند که بتوانند از عهده‌ی این هزینه‌های سنگین برآیند.

در برنامه‌ی AfD هم چنین آمده است، کشورهای عضو اتحادیه‌ی‌ اروپا که موازین قرار داد دوبلین را نادیده می‌گیرند، باید به مجازات‌های مالی سنگین محکوم شوند.

برخی از این کشورها نام و مشخصات پناه‌جویانی که از مرزهای آن‌ها می‌گذرند، به ثبت نمی‌رسانند و اغلب از ورود آنان به کشورهای دیگر جلوگیری نمی‌کنند.

ارزیابی راه‌کارهای AfD

کارشناسان حقوقی و سیاسی، برنامه‌ی AfD ” با عنوان “هرج و مرج پناه‌جویی را تحت کنترل درآوریم” را “عوام‌پسندانه و بدون پایه‌های حقوقی و قانونی” ارزیابی می‌کنند. به گفته‌ی این ناظران پتری قصد دارد با برنامه‌ی خود، طیف مخالفان سیاست پناهندگی دولت و “شهروندان نگرانی” که در تظاهرات هفتگی پگیدا (جنبش اروپایی‌های مهین‌پرست علیه اسلامی شدن مغرب‌زمین) در شهرهای مختلف آلمان شرکت می‌کردند، را زیر پرچم این حزب گرد آورد.

رئیس حزب AfD در برابر، دولت آلمان را متهم می‌کند که با پذیرش بی‌رویه‌ی پناه‌جویان، “وظیفه‌ی تامین نیازها و خواست‌های شهروندان خود یعنی ملت آلمان را زیرپا می‌گذارد.” پتری چندی پیش در مصاحبه‌ای با روزنامه‌ی “دی‌ولت” اتهام افراط‌گرایی حزب محافظه‌کار AfD را رد کرد و گفت که قصد دارد در صحنه‌ی سیاسی آلمان “اقشار میانه” را به حزب جلب کند.

افراط‌گرایی جناح‌های راست

مواضع رهبران دیگر حزب، ولی بیشتر گرایش به سوی تندروی و افراط‌گرایی را نشان می‌دهد. برند هوکه، رئیس فراکسیون راست‌گرایان مجلس تورینگن، به عنوان مثال، اقدامات دولت ائتلافی برای پذیرش پناه‌جویان آواره در این کشور را زمینه‌‌ساز تشنج‌ها و درگیری‌های آتی اجتماعی می‌داند. او در ۲۴ اوت سال جاری میلادی در این پارلمان ایالتی گفت که قوانین جدید مهاجرت به «گسترش نژادپرستی کمک می‌کند.» او می‌گوید که آلمان با اتخاذ این تصمیم‌ها به سوی “یک جنگ داخلی اجتماعی” پیش می‌رود.

یورگن شولتس، رئیس کمیته‌ی محلی AfD در درسدن نیز در بیانیه‌ی این کمیته نوشته است: «سوگند خانم مرکل به عنوان صدراعظم آلمان برای این که دنیا را نجات دهد، نبود، بلکه برای این بود که ملت آلمان را از آسیب‌های ناشی از فلاکت‌های جهان در امان نگهدارد.» شولتس به مرکل توصیه می‌کند که قول و قرارهای انتخاباتی خود را به یاد بیاورد، در غیر این صورت باید “استعفا کند.”

الکساندر گاولاند، معاون پتری، نیز در این راستا یک گام فراتر رفته و خواسته است که قانون پناهندگی به‌کلی فسخ شود و آلمان تمام درهای خود را به روی پناه‌جویان ببندد. به گفته‌ی کارشناسان گاولاند با طرح این خواست‌ها، به “بلندگوی سیاسی” راست‌گرایان افراطی که خانه‌ها و سرپناه‌های پناه‌جویان را به آتش می‌کشند، بدل شده است.

هشدار نسبت به گسترش دامنه‌ی نفوذ راست‌گرایان

برنامه‌ی AfD، هنگامی منتشر ‌شده که گمان می‌رفت این حزب پس از انشعاب، درگیر مسائل درونی و اختلاف‌های ناشی از جاه‌طلبی‌های شخصی مسئولان خود است و به زودی در گستره‌ی سیاسی آلمان ظاهر نمی‌شود. به ویژه که بساط تظاهرات گسترده‌ی هفتگی “پگیدا” هم پس از جدایی ساختاری جناح‌های مختلف حزب برچیده شد. در نتیجه “شهروندان نگران” با وجود مخالفت با سیاست‌های دولت در خانه‌ها نشستند و فرصت طرح خواست‌های خود را جلوی دوربین تلویزیون‌ها از دست دادند.

———————————————————–

آدرس “دختران آنارشیست افغانستان ” در اینستاگرام

https://www.instagram.com/dokhtarananarshist_afghanestan

————————————————————–

آدرس “دختران آنارشیست افغان ” در فیسبوک

https://www.facebook.com/Afghan-Anarchist-Girls-116992605591873

————————————————————–

آدرس آنارشیستهای رشت در اینستاگرام

https://www.instagram.com/anarshist.rasht

———————————————————

آدرس صفحه آنارشیستهای شهر بوکان (  ئانارکیسته کانی بوکان ) در اینستاگرام :

https://www.instagram.com/bokan_anarchy

———————————————————–

آدرس آنارشیستهای شاهین شهر در تلگرام

https://t.me/Anarshistsh2

 

آدرس آنارشیستهای شاهین شهر در اینستاگرام

https://www.instagram.com/anarshistshahinshahr

———————————————————

آدرس کانال آنارشیستهای شهر سنندج در تلگرام

ئانارکیستەکانی شاری سنە
بڵاوکردنەوەی بیرو هزری ئانارکیستی

—————————————————-

آدرس آنارشیستهای مریوان در کانال نلگرام

https://t.me/anarchyinmarivan

——————————————–

آدرس عصر آنارشیسم در اینستاگرام

https://instagram.com/asranarshism/

 

آدرس عصر آنارشیسم در تلگرام

https://telegram.me/asranarshism

——————————————————————————————————————————————————————————————————–

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با مجموعه عصر آنارشیسم  The names and addresses that related to anarchism era website


۱۴۶۷۲۸۵۱_۶۹۳۳۰۷۲۳۷۴۹۹۲۸۳_۱۵۵۷۱۵۳۰۲۵_o

 

۱- سایت عصر آنارشیسم

https://asranarshism.com

 

آدرس و اسامی صفحات ما در فیسبوک

 

۲- فیسبوک عصر آنارشیسم

https://www.facebook.com/asranarshism

 

۳- فیسبوک بلوک سیاه ایران

https://www.facebook.com/iranblackbloc

 

۴ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidaritywiththeRojava

https://www.facebook.com/%D8%A2%D9%86%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%B1%D9%88%DA%98%D8%A7%D9%88%D8%A7-%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D9%88%D8%B1-Anarchists-in-solidarity-with-the-Rojava-434646579975914

 

۵- فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی

https://www.facebook.com/sedaye.bisedayan

 

۶ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران

https://www.facebook.com/irananarchistlabors

 

۷- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی

https://www.facebook.com/anarchistlibraryfa

 

۸ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان

https://www.facebook.com/anarchistinsupportbaluchistan

 

۹ – فیسبوک  هنرمندان آنارشیست

https://www.facebook.com/anarchistartistss

 

۱۰ – فیسبوک دانشجویا ن آنارشیست

https://www.facebook.com/anarchiststudents

 

۱۱ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک

https://www.facebook.com/shahre.shahin

 

۱۲ – فیسبوک آنتی فاشیست

https://www.facebook.com/ShahinShahrPolitik

 

۱۳ – عصر آنارشیسم در تلگرام

https://telegram.me/asranarshism

 

۱۴- عصر آنارشیسم در اینستاگرام

https://instagram.com/asranarshism/ 

 

۱۵ – عصر آنارشیسم در توئیتر

https://twitter.com/asranarshism

 

۱۶ – بالاچه عصر آنارشیسم در بالاترین

https://www.balatarin.com/b/anarchismera

 

۱۷- فیسبوک میتینگ دهه هفتاد و هشتادی ها

https://www.facebook.com/%D9%85%DB%8C%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D8%AF%D9%87%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D9%87%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%AF%DB%8C-%D9%87%D8%A7-505093803031731/

 

۱۸ – گوگل پلاس عصر آنارشیسم

https://plus.google.com/u/0/114261734790222308813

 

۱۹ –  ساوندکلاود رادیو آنارشی

 

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با فدراسیون عصر آنارشیسم

Federation of Anarchism Era Social Media Pages



۱- آدرس تماس با ما 
asranarshism@protonmail.com
info@asranarshism.com
۲- عصر آنارشیسم در اینستاگرام
۳- عصر آنارشیسم در تلگرام
۴- عصر آنارشیسم در توئیتر
۵ – فیسبوک عصر آنارشیسم
۶ – فیسبوک بلوک سیاه ایران
۷ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidarity with the Rojava
۸ – فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی
۹ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران
۱۰- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی
۱۱ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان
۱۲ – فیسبوک هنرمندان آنارشیست
۱۳ – فیسبوک دانشجویان آنارشیست
۱۴ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک
۱۵ – فیسبوک آنتی فاشیست
۱۶- تلگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۷ – اینستاگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۸- تلگرام آنارشیستهای شیراز
۱۹ – تلگرام ” جوانان آنارشیست ”
۲۰ - تلگرام آنارشیستهای تهران
۲۱ – اینستاگرام جوانان آنارشیست
۲۲ – گروه تلگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۳ –  توییتر اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران - The Anarchists Union of Afghanistan and Iran
۲۴ – فیسبوک اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۵ – اینستاگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۶ – کانال تلگرام خودسازماندهی مطالب گروه اتحاديه آنارشیست‌های افغانستان و ايران
۲۷ – گروه تلگرام خودساماندهی مطالب گروه اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۸– اینستاگرام آنارشیستهای بوکان - ئانارکیستە کانی بۆکان
۲۹- کانال تلگرام کتابخانه شورشی
۳۰- کانال تلگرام ریتم آنارشی
۳۱- تلگرام آنارشیستهای اراک
۳۲- تلگرام قیام مردمی
۳۳- ماستودون عصرآنارشیسم
۳۴- فیسبوک آنارشیست‌های مزار شریف
۳۵- فیسبوک آنارشیست‌های کابل