گزارش و فیلم و عکس های تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی روز چهارشنبه ۳۰ مهر در اصفهان و تهران

همراه با خبر فراخوان اعتصاب ادارات دانشگاه ها و مدارس و تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی‌های اخیر در تمام شهرها در آبان ماه

Text Size

 

1 (1) 2 (1)10578330_550176531782387_645864550_n3(1)

دوستان  برای اطلاعات تکمیلی به event جدید لطفا مراجعه کنید

https://www.facebook.com/events/701932993236046/?ref_dashboard_filter=upcoming&source=1&sid_create=3333227825

فراخوان اعتصاب ادارات دانشگاه ها و مدارس و تجمع اعتراضی علیه اسیدپاشی‌های اخیر
زمان: شنبه 3 ابان
ساعت تجمع : 13 ( 1 ظهر )
مکان اصفهان : چهارباغ پایین. دروازه دولت. روبروی ساختمان شهرداری
مکان تهران :
.
.
.
.
.
.
دوستان شهرهای مختلف اعلام کنن تا اضافه کنم

در صورت تمایل لطفاً همه دوستان خود را دعوت کنید./510733403_550177755115598_499359975_n10492072_10205066886616084_2059895084822601225_n10735927_550177211782319_410620185_n

10745020_550177295115644_1568184073_n

در آکسیون تهران حدودا 200 نفر شرکت کرده بودند ولی تعدادی نیر مورد حمله ضرب و شتم مامورین قرار گرفته اند.

یک نظر سنجی گذاشته اند در همان فراخوان تهران و برای تظاهرات بعدی طوری که اداری ها هم بتوانند ببیایند و ساعت 4 یا در ساعتی دیگر بتوانند شرکت کنند.

چون کسایی که حضور داشتن همه موافق بودن برای دفعه بعدی بتوانند شرکت کنند.(منبع عکس های بالا )
 تجمع ۱۰۰ معترض به اسیدپاشی‌ها مقابل در مجلس/شهر امن حق زنان ماست (البته یکی از سازمان دهندگان این رقم را 200 نفر ارزیابی می کرده است)
حدود ۱۰۰ مرد و زن صبح امروز در اعتراض به روند اسیدپاشی‌های صورت گرفته، عدم رسیدگی به این موضوع، خلاء قوانین حقوقی و ترس از ناامنی در این راستا مقابل در شمالی مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.
به گزارش ایلنا، این افراد با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «شهر امن حق زنان است»، «تسریع در شناسایی عوامل پشت پرده»، «سکوت معنادار نمایندگان زن» اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند.
همچنین در این تجمع ۳ زن که در گذشته مورد اسیدپاشی قرار گرفته بودند نیز حضور داشتند.
یکی از از آنان که از طرف شوهرش مورد اسید پاشی قرار گرفته بود در مورد علت حضورش در این تجمع به خبرنگار ایلنا گفت: هربار که اسیدپاشی رخ می‌دهد حادثه‌ای که برای من رخ داده دوباره تداعی می‌شود و همواره و هر روز ترس از عدم امنیت ما زنان بیشتر می‌شود. ما احساس می‌کنیم که اسیدپاشی زنجیره‌ای شود.
گفتنی است در میان این افراد زنان چادری و محجبه نیز حضور داشتند.

گزارش مشروح از تجمع اعتراضی علیه اسید پاشی مقابل مجلس

تجمع اعتراضی علیه اسید پاشی مقابل مجلس برگزار شد.

“امنیت ،امنیت، ای مجلس خجالت خجالت”، “قانون گذار حمایت/اسید پاشی جنایت”، “زنان جامعه نگران هستند و دلواپس”،”چه کسی امنیت مرا تضمین می کند؟”، “اصفهان داعش نمی خواهد،اسید پاشی را متوقف کنید”، “جنگ با بدن زنان را متوقف کنید”

این ها بخشی از شعارهایی است که صبح امروز معترضان به اسیدپاشی های اخیر در اصفهان،مقابل مجلس تهران در میدان بهارستان عنوان می کنند.

صبح امروز چهارشنبه در میدان بهارستان مقابل مجلس شورای اسلامی جمعیتی متشکل از فعالان حقوق زنان، فعالان حقوق مدنی، دانشجویان و معترضان به اسیدپاشی حضور یافتند.

صورت من کجاست؟

روی یکی از پلاکاردها شعاری با عنوان صورت من کجاست؟ نوشته شده است. چند دختری که این شعار را در دست گرفته اند می گویند:” منظور ما از صورت در این شعار این است که اسید پاشی با تخریب صورت،هویت قربانی را نابود می کند. این کار این روزها به چرخه ای خشونت بار و سیستماتیک تبدیل شده است.”

وقتی جمعیت مقابل مجلس شکل می گیرد، معترضان با بالا بردن پلاکاردها و نوشته های اعتراضی خود شعار سر می دهند. شعار ها بلند می شود:” حق زن از امنیت/اسید پاشی جنایت” چند دقیقه ای این شعار محدوده را پر می کندو سپس شعار دیگری سر داده می شود.

 

“قوانین ضد زن ملغی باید گردد”

کنار نرده هایی که جمعیت معترض به اسید پاشی را از خیابان جلوی مجلس جدا کرده، مردی که کت و شلوار به تن دارد خطاب به نیروی انتظامی می گوید:” از قربانیان اصفهان حمایت کنید اگر به اتفاقی که در اصفهان افتاده اعتراض نکنید اسید پاشی به خانه هایتان می آید.”

 

هیچ یک از نمایندگان مجلس نیامدند

معترضان رو به خیابان می کنند :” اسید پاشی جنایت،جنایت” و “قانون گذار حمایت/اسید پاشی جنایت”. صدا آنقدر بلند هست که به گوش نمایندگان مجلس برسد. انها که امروز در صحن علنی مجلس جلسه دارند اما هیچ یک از نمایندگان به جمع معترضان نمی آیند تا پاسخگوی خواسته ها و اعتراض هایشان باشند.

یکی از معترضان نوشته ای را نشان می دهد خطاب به یکی از نمایندگان مجلس:” آقای مطهری! عکس های زنان قربانی اسید را در مجلس پخش کنید.”

در گوشه ای تعدادی دختر دانشجو ایستاده اند. آنها می گویند از ماجرای برگزاری تجمع مطلع نبودند و کاملا اتفاقی و هنگام عبور از خیابان متوجه آن شده اند. یکی از این دختر ها که عینک آفتابی بزرگی زده و مقنعه اش را پایین آورده با حالتی کاملا نگران می گوید:” امروز صبح موقع بیرون رفتن از خانه حتی برای تاکسی گرفتن می ترسیدم. با اینکه اسیدپاشی ها در اصفهان است اما من در تهران هم احساس امنیت نمی کنم .” و دوستش بلافاصله می گوید:” این روزهایمان با وحشت همراه شده است.”

زن و مرد در کنار هم به اسید پاشی معترض اند

پسر جوانی که خود را دانشجو معرفی می کند در فیس بوک متوجه برگزاری این تجمع شده است می گوید:” اعتراض به اسید پاشی را نباید جنسیتی نگاه کرد. من هم یک انسانم و به اندازه زنان از این واقعه رنج می کشم.”

او می گوید:” اعتراض به این حادثه دلخراش و خشونت عریان، زن و مرد نمی شناسد و همه با هم باید به اسید پاشی اعتراض کنیم”

زنی جوان نوشته ای را در دست گرفته:” اخلاق!” و در همین زمان صدای معترضان بلندتر می شود که می گویند:” قوانین ضد زن ملغی باید گردد.”

معصومه عطایی،قربانی اسید پاشی: برای همدردی با خانواده های اصفهانی آمده ام

معصومه عطایی یکی از قربانیان اسید پاشی که چند سال پیش توسط پدر شوهرش آسیب دید امروز مقابل مجلس به معترضان پیوست:” من اتفاق های اصفهان را یک فاجعه می دانم. فاجعه ای که باید بیش از این جلویش گرفته می شد. بارها بعد از حادثه ای که برای خودم اتفاق افتاد درباره ضعف قوانین صحبت کردم. در قانون ما قوانین بازدارنده دراین باره وجود ندارد و اطمینان دارم اگر جلوی این حوادث گرفته نشود فاجعه خیلی از این هم بدتر می شود. من به اینجا آمدم تا با خانواده های اصفهانی همدردی کنم. چون هیچ کس درد من، سمیه، رعن، زیور و امثال ما را نمی فهمد.می دانم که در روند درمان هیچ کس دردها و رنج های قربانی و خانواده اش را درک نمی کند.”

به گفته او در این سال ها خیلی ها از کنار ما می گذشتند فکر می کردند امکان ندارد چنین فاجعه ای برای آنها هم رخ بدهد، در حالی که می تواند برای هر کسی بدون هیچ دلیلی اتفاق بیفتد.”

سمیه ،قربانی اسید پاشی: اسید اسلحه بی صدا شده است

سمیه از دیگر قربانیان اسید پاشی است که به همراه دختر کوچکش رعنا که او نیز در حمله اسید پاشی آسیب جدی دیده است، در مقابل مجلس حاضر شده است و می گوید:” هنوز پرونده ام به جایی نرسیده است. شوهرم در زندان است و زندگی ام تباه شده است. اما دولت تا کنون هیچ توجهی به ما نکرده و شرایط مان روز به روز بدتر شده است.”

او و دخترش که در یکی از روستاهای بم زندگی می کنند چند سال قبل نیمه شب هنگامی که سمیه فرزند خردسالش رعنا را در آغوش داشت؛توسط شوهرش مورد حمله اسدیدی قرار گرفتند. او با لهجه غلیظ بمی می گوید:” اسید اسلحه بی صدا شده است و مطمئنم در سال های آینده چه بی حجاب و چه با حجاب را نشانه می گیرد . چون در این سال ها دولت توجه جدی ای به این مساله نشان نداده است. سرنوشت من و بچه ام تباه شد همانگونه که سرنوشت این قربانیان قرار است تباه شود.”

 

در این تجمع اعتراضی جمعی از فعالان مدنی-اجتماعی-سیاسی همچون نوشین احمدی خراسانی،نرگس محمدی،نسرین ستوده،محمد نوری زاد و … حضور داشتند.

تعدادی دیگر از شعارهایی که صبح امروز علیه اسیدپاشی مطرح شدند:

زن در خطر شده است

اسید ممنوع

جامعه مردسالاری، قوانین مردسالار خشونت علیه زنان نه به امروز امر و نهی/نه به اسید

جنگ با بدن زنان را متوقف کنید

عاملین اسیدپاشی سریعا باید شناسایی و دستگیر شوند

جلو اسید پاشان را بگیرید

جنگ با بدن زنان

قوانین ضد زن ملغی باید گردد

صورت من کجاست که با انگلیسی نوشته شده

where is my face

بدن من حق است بازیچه شما نیست

ساعت از دوزاده ظهر که می گذرد نیروی انتظامی از جمعیت معترض می خواهد که متفرق شوند.

گزارش از ترانه بنی‌یعقوب و فریده غائب

منبع: کانون زنان ایرانی

————————————————————————————————————————————————————————————————
————————————————————————————————————————————————————————————————
عکس های آکسیون اصفهان و گزارش مربوط به آن :
10622754_801462523254187_6886700051617017766_n
 این عکس از پیج ایران وایر
https://www.facebook.com/Iranwire

دوستان عزیز با سپاس از حضور و حمایت شما در این تجمع.

“تجمع از ساعت 10 صبح با حضور چشمگیر مردم اصفهان مقابل دادگستری آغاز شد و زن و مرد در کنار هم با سر دادن شعارهایی نظیر: “امنیت، آزادی، حق زن ایرانی”، “نیروی انتظامی، چشمای خواهرم کو؟”، “پلیس به این بی‌غیرتی، هرگز ندیده ملتی”، “روحانی روحانی، ما امنیت نداریم”، “ننگ ما ننگ ما، مجلس شورای ما”، “امر به معروف با اسید نمیشه”، “مرگ بر تفکر داعشی” و… نسبت به عملکرد ضعیف مسئولین امنیتی و قضایی اصفهان، رئیس جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند. ضمناً با شعار “خواهرم خواهرم، حمایتت می‌کنیم” و “ای خواهر قربانی، در قلب ما می‌مانی”، حمایت خود را از قربانیان اسیدپاشی و خانواده‌های آن‌ها اعلام کردند.

در طی این تجمع، مردم با شعار “دادستان حیا کن، صندلیتو رها کن” و “دادستان دادستان، جواب ما را بده” خواستار حضور دادستان و پاسخ‌گویی او شدند که جناب دادستان نیز با حضور در این تجمع قول رسیدگی سریع‌تر به این پرونده را داد. مردم نیز با سر دادن شعار “دادستان بی‌عرضه الان شده سه هفته” و “صورت دخترت بود، بازم شعار همین بود؟” نارضایتی خود را از پاسخ‌های او اعلام کردند.

در ساعت 13 تجمع با شعار “اسیدپاشی قطع نشه، ایران قیامت میشه” به پایان رسید. مردم با سر دادن شعارهایی از خیابان نیکبخت روانه خیابان چهارباغ بالا شدند تا به سمت استانداری بروند که متأسفانه یگان‌های ویژه نیروی انتظامی در خیابان چهارباغ بالا از دو طرف به مردم حمله کردند و با باتوم و گاز اشک‌آور، جمعیت را متفرق کردند. شنیده‌ها حاکی از این است که چندین نفر در این رابطه بازداشت شدند.

لطفاً از مشاهدات خود بگویید و چنانچه عکس یا فیلمیدر اصفهان  از این تجمع گرفتید، در صفحه مربوط به اصفهان با دیگران به اشتراک بگذارید.”

10696197_801417819925324_6941856803589116649_n

10360188_730244270431146_8165086494920794311_n

Hale Nile

من امروز اونجا بودم.واقعا دست مردم درد نکنه حضورشون عالی بود.مسوولین دادگستری توی حیاط جمع شده بودن ترس را میشد واضنح توی صورتشون بود.اون حمله به خاطر اعتراض مردم نبود یه سری ادمای منفعت طلب شروع کردن به خوندن یار دبستانی که با این قضیه نیروی انتظامی حمله کرد.دوستان یادمون نره که به چه علت جمع شدیم و اعتراض کردیم .هر کاری جابب داره لطفا کاری نکنیم که اصل قضیه توی سایه ساست بره وحل بشه.اینا دیده های من از امروز بود.
Milad Irani Mohamad Ali Elahi خبرگزاری فارس شمار تجمع‌کنندگان را حدود دو هزار نفر اعلام کرده. سایر خبرگزاری‌های داخلی اما این تعداد را هزار نفر برآورد کرده‌اند. ظاهراً قرار است شنبه ۳ آبان کلیه مقاطع تحصیلی از دبستان تا دانشگاه دست به اعتصاب بزنند اما من از چند و چون آن اطلاعی ندارم

عکس‌ها و فیلم‌های تجمع اعتراضی مردم اصفهان در برابر ساختمان دادگستری این شهر

مهدی، شهروندخبرنگار از اصفهان

امروز صبح در اصفهان، جمعی از مردم این شهر در اعتراض به وقایع اخیر و اسیدپاشی های زنجیره ای جلوی دادگستری این شهر تجمع کرده اند. در این تجمع از ساعت ده آغاز شده است، ماموران انتظامی و امنیتی نیز حضوری پر رنگ دارند.

 

تجمع اعتراضی اصفهانی‌ها علیه اسیدپاشی

 

اصفهان-ایسکانیوز:   جمعی از مردم شهر اصفهان در اعتراض به حمله اسیدپاشی به تعدادی از زنان این شهر امروز(چهارشنبه) در مقابل دادگستری اصفهان تجمع کردند.

 

این تجمع که از ساعت 10 صبح شروع شده بود با حضور تعداد قابل ملاحظه‌ای از مردم شهر اصفهان برگزار شد.

 

این تجمع‌کنندگان شعارهای درباره تندروی علیه زنان، مقامات استانی وحتی مجلس سردادند.شعارهایی چون «استاندار، استعفا،استعفا»، و «مرگ بر تفکر داعشی» تعدادی از این شعارها بودند. این تجمع‌کنندگان از برخورد ضعیف دولت با این پدیده نیز انتقاد کردند.

 

از سه هفته پیش تاکنون دست کم چهار مورد اسیدپاشی روی زنان و دختران در شهر اصفهان انجام شده است. برخی منابع غیررسمی تعداد این اسیدپاشی‌ها را تا 15 مورد هم ذکر کرده‌اند. اسیدپاشی‌ها خشم افکارعمومی را برانگیخته است.

 

تجمع علیه اسیدپاشی اصفهان

 

تجمع علیه اسیدپاشی اصفهان

آخرین تصاویر از تجمع مردم اصفهان

عکس

تهران-ایسکانیوز،پلاس+/ مردم اصفهان پس از ماجراهای اسیدپاشی سریالی بر صورت زنان این شهر مقابل ساختمان دادگستری واقع در خیابان نیک بخت تجمع کردند همچنین مردم تهران هم در برابر مجلس شورای اسلامی به این حوادث اعتراض کردند. آخرین عکس‌های منتشره از این تجمعات را که در فضای مجازی پخش شده است را می‌توانید در ادامه ببینید.

 

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با فدراسیون عصر آنارشیسم

Federation of Anarchism Era Social Media Pages



۱- آدرس تماس با ما 
asranarshism@protonmail.com
info@asranarshism.com
۲- عصر آنارشیسم در اینستاگرام
۳- عصر آنارشیسم در تلگرام
۴- عصر آنارشیسم در توئیتر
۵ – فیسبوک عصر آنارشیسم
۶ – فیسبوک بلوک سیاه ایران
۷ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidarity with the Rojava
۸ – فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی
۹ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران
۱۰- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی
۱۱ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان
۱۲ – فیسبوک هنرمندان آنارشیست
۱۳ – فیسبوک دانشجویان آنارشیست
۱۴ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک
۱۵ – فیسبوک آنتی فاشیست
۱۶- تلگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۷ – اینستاگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۸- تلگرام آنارشیستهای شیراز
۱۹ – تلگرام ” جوانان آنارشیست ”
۲۰ - تلگرام آنارشیستهای تهران
۲۱ – اینستاگرام جوانان آنارشیست
۲۲ – گروه تلگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۳ –  توییتر اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران - The Anarchists Union of Afghanistan and Iran
۲۴ – فیسبوک اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۵ – اینستاگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۶ – کانال تلگرام خودسازماندهی مطالب گروه اتحاديه آنارشیست‌های افغانستان و ايران
۲۷ – گروه تلگرام خودساماندهی مطالب گروه اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۸– اینستاگرام آنارشیستهای بوکان - ئانارکیستە کانی بۆکان
۲۹- کانال تلگرام کتابخانه شورشی
۳۰- کانال تلگرام ریتم آنارشی
۳۱- تلگرام آنارشیستهای اراک
۳۲- تلگرام قیام مردمی
۳۳- ماستودون عصرآنارشیسم
۳۴- فیسبوک آنارشیست‌های مزار شریف
۳۵- فیسبوک آنارشیست‌های کابل