اخباری از داعش در لیبی : زادگاه قذافی به اشغال داعش درآمد و سه بمبگذاری انتحاری در شهر قبه

Text Size

روز جمعه انفجار سه خودروی بمبگذاری شده در شهر کوچک قبه در لیبی بیش از ۴۰ کشته برجای گذاشت. شهر قبه در نزدیکی طرابلس مقر دولت رسمی این کشور قرار دارد.

شبه نظامیانی که خود را طرفدار گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) معرفی می کنند، مسئولیت این سه بمبگذاری انتحاری را بر عهده گرفته اند.مصطفی توسا تحلیلگر مسائل خاورمیانه به یورونیوز می گوید: “این حمله ها نشانگر پیشرفت های نظامی داعش در لیبی است، یعنی تبدیل کشور دیگری به مرکز درگیری که می تواند به مراکش و سپس اروپا نیز برسد. به نظر می رسد لیبی دارد به صورت کانونی در می آید که جنوب غربی اروپا و مراکش را زیر ضرب قرار خواهد داد.”

این سومین حمله گروه داعش پس از حمله به هتلی در طرابلس ونیز کشتن ۲۱ اسیر مسیحی قبطی مصر است. طرفداران داعش آنرا تلافی حملات هوایی اخیر مصر به مواضع اسلام گرایان اعلام کرده اند.

روز دوشنبه و در پی انتشار ویدیوی سربریدن ۲۱ قبطی مصری، جت های جنگنده مصر پایگاه های داعش در شهر درنا در لیبی را بمباران کردند.

داعش بندر مهم و استراتژیک سرت لیبی را تصرف کرد. به گزارش عصرایران ، اعضای گروه مسلح داعش توانستند کنترل ساختمان های دولتی، دانشگاه و رادیو شهر بندری سرت را به دست بگیرند. داعش همچنین از پنجشنبه شب در بندر سرت مقررات منع و آمد شد برقرار کرد. منابع اگاه به شبکه اسکای نیوز عربی گفته اند که گروه داعش از طریق رادیو محلی مقررات منع آمد و شد را بعد از اقامه نماز عشا در سراسر شهر سرت اعلام کرد.

سرت یکی از مهمترین بنادر و شهرهای لیبی است. سرت محل تولد معمر قذافی رهبر سابق لیبی و قتل او در سال ۲۰۱۱ است. قذافی پس از ۳۴ سال حکمرانی بر لیبی پس از یک دوره اعتراضات مسالمت آمیز و مسلحانه در سال ۲۰۱۱، از قدرت برکنار و سپس در شهر سرت به قتل رسید. بندر سرت در ساحل دریای مدیترانه محل استقرار بخشی از تاسیسات نفتی لیبی است. داعش در لیبی همزمان با سرت، کنترل ۷ شهر دیگر لیبی را نیز در دست دارد. داعش در لیبی زیرمجموعه گروه اصلی داعش به پایتختی شهر رقه در شمال سوریه و تحت فرمان ابوبکر بغدادی خلیفه داعش است.

فعالین مجازی طرفدار داعش از نیروهای جهادی در سراسر جهان دعوت کردند به لیبی بیایند و خودشان را برای حمله به “رم” آماده کنند.

ایتالیا آماده جنگ علیه داعش در لیبی است / زادگاه قذافی در تصرف داعش :

وزیر خارجه ایتالیا از آمادگی کشورش برای پیوستن به نیروهای نظامی به رهبری آمریکا که در لیبی علیه گروه تروریستی می‌جنگند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، پائولو جنتیلی، وزیر خارجه ایتالیا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسکای تی جی ۲۴ با اشاره به آمادگی این کشور برای پیوستن به نیروی نظامی که به رهبری آمریکا با “خطر تروریستی واقعی” در جنگ است، گفت: ایتالیا تلاش‌های برناردینو لیون، فرستاده ویژه سازمان ملل را برای گرد هم آوردن گروه‌های درگیر با یکدیگر پای میز مذاکرات تایید می‌کند.

جنتیلی در ادامه با اشاره به اینکه ایتالیا هرگز حضور خطر تروریست‌ها را در فاصله نزدیک خود نمی‌پذیرد، گفت: در صورتی که این مذاکرات شکست بخورد، ایتالیا آماده است در چارچوب هیاتی بین‌المللی به نبرد با داعش وارد شود.

وزیر خارجه ایتالیا افزود: وضعیت آشوب زده لیبی واقعا رو به وخامت است و ایتالیا نمی‌تواند احتمال آغاز حمله‌ افراطی‌ها در کشور را کاهش دهد.

به تازگی چند تن از مسئولان ایتالیا اعلام کردند که این کشور آمادگی قبول فرماندهی نیروهای سازمان ملل در لیبی را دارد اما اظهارات امروز جنتیلی موضعگیری قوی‌تری را نشان می‌دهد.

پس از اینکه گزارش رسانه‌ها از سیطره شبه نظامیانی که در لیبی با تشکیلات تروریستی داعش در عراق و سوریه اعلام بیعت کردند بر ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی شهر ساحلی سرت واقع در فاصله دو شهر طرابلس و بنغازی خبر دادند، جنتیلی این موضع را اتخاذ کرد.

به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، یک منبع نظامی در نیروی حمایت از منطقه نفتی المبروک (واقع در نزدیکی بندر السدره در شهر سرت) اعلام کرد که نیروهای داعش به منطقه نفتی الباهی حمله کرده و با نیروهای گردان شهدای الجزیره که حمایت این منطقه نفتی را برعهده دارند درگیر شدند.

این منبع با اشاره به اینکه مناطق نفتی الظهره، الباهی والمبروک حوزه‌های نفتی بسیار نزدیک به یکدیگر هستند گفت: صبح روز جمعه تروریست‌های داعش به منطقه نفتی الظهره هجوم آوردند.

منطقه نفتی المبروک وابسته به شرکت فرانسوی توتال نیز سه شنبه گذشته از سوی این گروه تروریستی مورد هجوم قرار گرفت و در آن درگیری ۹ سرباز کشته و سه فیلیپینی ربوده شدند.

منطقه نفتی المبروک روزانه حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار شبکه نفت تولید می‌کند. علاوه بر این، مناطق نفتی دیگری نیز در جنوب بندر السدره که بزرگترین بندر نفتی لیبی است، وجود دارد که داعش به آنها حمله کرده است.

 

آدرس و اسامی صفحات مرتبط با فدراسیون عصر آنارشیسم

Federation of Anarchism Era Social Media Pages



۱- آدرس تماس با ما 
asranarshism@protonmail.com
info@asranarshism.com
۲- عصر آنارشیسم در اینستاگرام
۳- عصر آنارشیسم در تلگرام
۴- عصر آنارشیسم در توئیتر
۵ – فیسبوک عصر آنارشیسم
۶ – فیسبوک بلوک سیاه ایران
۷ – فیسبوک آنارشیستهای همراه روژاوا و باکورAnarchists in solidarity with the Rojava
۸ – فیسبوک دفاع از زندانیان و اعدامیان غیر سیاسی
۹ – فیسبوک کارگران آنارشیست ایران
۱۰- فیسبوک کتابخانه آنارشیستی
۱۱ – فیسبوک آنارشیستهای همراه بلوچستان
۱۲ – فیسبوک هنرمندان آنارشیست
۱۳ – فیسبوک دانشجویان آنارشیست
۱۴ – فیسبوک شاهین شهر پلیتیک
۱۵ – فیسبوک آنتی فاشیست
۱۶- تلگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۷ – اینستاگرام آنارشیستهای اصفهان و شاهین شهر
۱۸- تلگرام آنارشیستهای شیراز
۱۹ – تلگرام ” جوانان آنارشیست ”
۲۰ - تلگرام آنارشیستهای تهران
۲۱ – اینستاگرام جوانان آنارشیست
۲۲ – گروه تلگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۳ –  توییتر اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران - The Anarchists Union of Afghanistan and Iran
۲۴ – فیسبوک اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۵ – اینستاگرام اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۶ – کانال تلگرام خودسازماندهی مطالب گروه اتحاديه آنارشیست‌های افغانستان و ايران
۲۷ – گروه تلگرام خودساماندهی مطالب گروه اتحادیه آنارشیستهای افغانستان و ایران
۲۸– اینستاگرام آنارشیستهای بوکان - ئانارکیستە کانی بۆکان
۲۹- کانال تلگرام کتابخانه شورشی
۳۰- کانال تلگرام ریتم آنارشی
۳۱- تلگرام آنارشیستهای اراک
۳۲- تلگرام قیام مردمی
۳۳- ماستودون عصرآنارشیسم
۳۴- فیسبوک آنارشیست‌های مزار شریف
۳۵- فیسبوک آنارشیست‌های کابل