مصاحبه عصر آنارشیسم با آنارشیستهای "بلوک سیاه ایران"

موضع و واکنش بلوک سیاه ایران در باره تئوریزه کردن تجاوز به زنان بدحجاب توسط خبرگزاری سپاه چیست ؟

۳ خرداد اخبار روز

سئوال :  همانطور که اطلاع دارید هادی شریفی نویسنده خبرگزاری تسنیم وابسته به سازمان حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران به نوعی تهدید به تجاوز به زنان بد حجاب کرده است که سئوالی که مطرح هست آیا “بلوک سیاه ایران ” برنامه ای برای مقابله در این زمینه دارد ؟ موضع و واکنش” بلوک سیاه ایران ” در صورت عملی کردن تهدید جنایتکارانه و ضد انسانی تجاوز به زنان چه خواهد بود ؟

پاسخ: «بلوک سیاه ایران» در شرایط حاضر معتقد به برنامه ریزی برای مبارزه مسلحانه دفاعی و واکنشی است که در صورت لزوم بتواند آن را اجرایی کند و معتقد است که جمهوری اسلامی دیر یا زود کشور را به ورطه جنگ داخلی خواهد کشاند و «بلوک سیاه ایران» خود را بخشی از نیروی نظامی مردم، برای دفاع می‌داند و اینک باید خود را تا حدی آماده کنیم تا در صورت لزوم، مسلحانه در مقابل تجاوز احتمالی، که هدفمند و سیستماتیک خواهد بود، بتوانیم واکنش لازم را نشان دهیم. به عنوان مثال در جنبش سبز نیروی مسلحانه‌ای وجود نداشت که از مردم دفاع کند و پشتیبان آن‌ها باشد و وجود نیروهای مسلح مردمی می‌تواند درون نیروهای رژیم ایحاد ترس و تردید در سرکوب کنند و اینبار ۵ سال پیش نیست که رژیم به طور گسترده تجاوز کند و با کهریزک ایجاد وحشت کند و تاوان آن را نیز نپردازد ولی اینبار زنان و مردان آزادیخواه پاسخ خود را با گلوله به تجاوز کاران خواهند داد و تکرار تجاوز برای ارعاب جامعه خط قرمز آنان می‌باشد و ما نیز برای چنین شرایطی باید خود را آماده کنیم و خود جامعه هم حتما واکنش‌های رایکال نشان خواهد داد و جوانان دختر و پسر احتمالا هسته‌های دفاعی خود را تشکیل خواهند داد که در صورت تعرض عوامل حاکمیت به زنان دگر اندیش که بدحجاب می‌نامند بتوانند با آن‌ها مقابله کنند و اگر بخواهند به نا امنی برای زنان غیر چادری دامن بزنند در درجه اول خود نیروی حزب الهی چادری و ریشو و آخوند حکومتی به طور گسترده از این فضای ناامنی آسیب خواهند دید چراکه آن‌ها در اقلیت قرار دارند در مقابل اکثریت جامعه که مخالف حکومت دیکتاتوری و فاسد جمهوری اسلامی هستند که برای حفظ قدرت و ثروت خود علناً زنان دگر اندیش را تهدید به تجاوز می‌کنند.

سئوال: طی چند هفته گذشته نیروهای خشک مغز و ارتجاعی وابسته به حاکمیت طرح‌های ضد انسانی را برای کنترل جامعه نسبت به زنان دگر اندیش بد حجاب طرح کرده‌اند از جمله یک وبلاگ نویس حزب الهی به نام روح الله در طرح ضد بشری پیشنهادی خود می‌نویسد: (یکی از این روش‌ها این است که کنترل را از طریق بازگرداندن آثار فعل به فاعل را در جامعه ایجاد کرد. به عنوان مثال بیان می‌شود که بی‌حجابی باعث کاهش امنیت اجتماعی زنان در جامعه می‌شود و با زن به عنوان یک کالای اطفای شهوات برخورد می‌شود ولی از طرفی بدلیل اعمال جرایم سنگین برای مزاحمت‌های خیابانی؛ برای زنان بدحجاب نیز امنیت نسبی ایجاد شده و این فرصت فراهم شده است که زنانی بدحجاب با تبرج و آرایش در جامعه بگردند و کسی هم جرئت مزاحمت به آن‌ها را نداشته باشد. در این حال وقتی فرد آثار مخرب عملش را عینا مشاهده نمی‌کند و از طریق نمایش زیبایی‌هایش صرفا به منفعت‌های اجتماعی دست پیدا می‌کند طبیعتا تنها اتفاقی که می‌افتد گسترش بدحجابی در اطرافیان وی و جامعه خواهد بود. از طرفی بخشی از این امنیت ایجاد شده به فرهنگ مردم غیور در کشور ما بر می‌گردد که در مقابل تعرض به یک زن می‌ایستند و تا پای جان با متعرض مقابله می‌کنند باعث شده است که امنیت اجتماعی برای این زنان ایجاد شود. این امر باید توسط جامعه فهمیده شود که زنی که خود از حرمت خود محافظت نمی‌کند نباید مورد حمایت قرار گیرد و حمایت از وی در واقع گسترش همین امر بی‌حجابی است…… در حالی که اگر مسئولیت حفظ سرمایه را به خود فرد بدهند و تضمین عدم تعرض به وی ندهند مطمئنا بهترین تدابیر را خود وی انجام خواهد داد. با همین منطق می‌توان ساز و کارهایی چید بعنوان مثال جرم تعرض و مزاحمت به زنان بدحجاب را از مزاحمت به زنان محجبه جدا کرد و در واقع برای مزاحمت برای زنان محجبه جرمهای بسیار سنگین تری چید و برای زنان بدحجاب و بی‌حجاب بدلیل مشارکت آن زن در ایجاد این جرم، تخفیف و عفو فراهم نمود و یا برای اینکه این قانون مجوزی برای مزاحمت‌ها نباشد زن بدحجاب که برای وی مزاحمت ایجاد شده نیز مجرم شناخته شود و مجازاتی برای وی نیز تعیین گردد، با چنین ساز و کاری از این به بعد زنان خودشان کنترل کنندهٔ نحوهٔ پوشش خود در جامعه خواهند بود. بعنوان مثال با کاهش سطح امنیت اجتماعی برای زنان بدحجاب، می‌توان بدحجابی را در جامعه کنترل کرد و از افتادن این آتش به خرمن کل جامعه جلوگیری کرد) به نظر شما نتیجه چنین حماقتی چه عواقبی را در عرصه سیاسی و اجنماعی برای همگان به همراه خواهد داشت؟

پاسخ: در جامعه کسانی هم هستند که به شدت از زنان چادری وابسته به حاکمیت که حزب الهی و بسیجی هستند یا آخوند و یا ریشوی حزب الهی و بسیجی هستند به شدت نفرت دارند و اگر رژیم دست به چنین حماقتی بزند قطعا ناامنی و ایجاد مراحمت فقط به زنان دگر اندیش بدحجاب محدود نخواهد ماند و دامن آن‌ها را نیز خواهد گرفت تازه بسیار شدید‌تر چراکه حاکمیت با چنین حماقتی آنچنان خشم و کینه جامعه را افزایش خواهد داد که اصلا از اکنون مقدار و چگونگی افزایش خشونت در جامعه غیرقابل تصور است و‌تر و خشک با هم خواهند سوخت و از طرفی اگر مردم اینبار با خشم و کینه به خیابان بیایند دیگر تظاهرات سکوت برگزار نخواهند کرد بلکه خود را برای یک جنگ تمام عیار با این حاکمیت جنایتکار آماده خواهند کرد حتی اگر به جنگ داخلی منتهی شود. اگر قرار باشد جامعه را برای زنان دگر اندیش که بدحجاب می‌نامند ناامن شود این را باید بدانند که این ناامنی دامان آنان را نیز خواهد گرفت و هیچ زن چادری بسیجی و هیچ مرد ریشوی بسیجی و یا آخوند از این فضای ناامنی قصر درنخواهند رفت.

آلفردو بنانو، از مهم‌ترین آنارشیست‌های شورشی، در کتابچهٔ «انقلاب، خشونت، و ضّد اقتدار گرایی» در ارتباط با نوع و شکلِ انقلاب شورشی و خشونت آمیزمی نویسد:

۱) بحث‌ها سر راهکار مسلحانه یا غیر مسلحانه بدون اشاره به موقعیت و شرایط خاص زمان انحرافی هستند.
۲) در موقعیتِ مدرنِ امروزی برای دفاع از آزادی و حقوقِ خود و تحقق‌ آن‌ها در برابر دول باید هشیار و حساب شده و مسلح بود، که شامل خشونت پیشگیرانه هم می‌شود.
۳) ولی‌ جزئیاتِ راهکارِ دقیق که استفاده خواهد شد باید با اشاره به و در واکنش به موقعیت‌های خاصی‌ باشد که در حال شکل گیری هستند. یعنی تصمیمگیری باید عینی باشد نه از پیش تعیین شده.
۴) خیلی‌ از تز‌‌ها در دفاع از خشونت انقلابی‌، مثلا نوشته شده توسطِ لنین: ( آ ) از راهکار‌های مسلحانه ارتشی الهام گرفته شده‌اند، و (ب) مدافع سازمان و نهادِ خشونت آمیزی هستند که از مردم جدا شده‌اند.
۵) راهکارِ مسلحانه و خشونت طلبانه انقلابی‌ نباید توسطِ نهادی جدا از مردم انجام بگیرد و نباید راهکارهای ارتشی به کار ببرد.
۶) نبودِ یک حزب و سازمانِ جدا از مردم باعث می‌شود که همه اقدامات در دفاع از حقوق مردم باشد تا اهدافِ انحرافی و خاص یک گروه و اقلیت.
۷) «هسته‌های پایه مستقل» گروه‌های کوچکی در هر محیط و عرصه هستند که می‌توانند شکل گرفته و مسئولِ ( آ ) ایجادِ خلاقیت در آن عرصه باشند و( ب) شفاف‌سازی به عموم.

 

به اشتراک بگذارید Twitter Google+ Facebook Email بالاترین
برداشت از مطالب این وب سایت آزاد است